Etkinliğin
Konusu
Resmi
olarak ilan edilmemekle birlikte her yıl Pi Günü olarak kutlanan 14 Mart, 2019
yılında UNESCO’nun aldığı karar ile Dünya Matematik Günü olarak belirlenmiştir.
İlk olarak 2020 yılının Mart ayında kutlanan bu günün 2020 yılına ait teması
“Her Yer Matematik” olarak belirlenmiştir. Hayatımızın her alanında yer alan
matematiğin evrenselliğinin ve öneminin çocuklara nasıl keşfettirileceği konusu
oldukça büyük önem taşımaktadır. Bu konuda ailelerden sonra en büyük görev okul
öncesi öğretmenlerine ve sınıf öğretmenlerine düşmektedir. Temel eğitim çatısı
altında birleşen her iki eğitim kademesinde görev yapan öğretmenlerin
çocukların matematiği sevmelerini, günlük hayatımızdaki yerini, önemini
kavramalarını sağlamak çocukların ileride matematikten korkan değil matematiği
seven ve anlayan bireyler olmalarında büyük önem taşıyacaktır. Bu amaçla proje
kapsamında okul öncesi ve sınıf öğretmeni adaylarının, çocukların erken
matematiksel becerilerini geliştirebilme konusunda bilgi ve deneyim sahibi
olmaları oldukça önemli bir rol oynamaktadır. Proje kapsamında adayların
edinecekleri deneyimler, öğretmenlik yaşantılarında, matematik eğitimi
sürecinde öğretmen merkezli yaklaşımı ön planda tutmayan, matematiğin
hayatımızdaki yerini oyun temelli etkinliklerle gösterebilen, kendisinde ve
çocuklarda matematik kaygı ve korkularının oluşmasının önüne geçebilen,
çocuklardaki matematiksel düşüncenin gelişimini dikkate alarak bilgiyi
yapılandıran öğretmenler olarak hizmet vermelerinde katkı sağlayacaktır.
Etkinliğin
Amaç ve Kapsamı
Bu
etkinlikte, okul öncesi ve sınıf öğretmeni adaylarına, çocukların erken
matematik becerilerini oyun temelli uygulamalar yoluyla destekleme konusunda
bilgi ve deneyim kazandırmak amaçlanmaktadır. Etkinlik kapsamında,
matematik eğitimine dair oyun temelli etkinlikler çocuklarda matematiksel
düşüncenin gelişim süreçleri dikkate alınarak gerçekleştirilecektir. Bu amaçla,
araştırmanın kuramsal çerçevesi öğrenme yörüngeleri modeline dayandırılmıştır.
Öğrenme yörüngeleri modelinde, öğretmenler öğrencilerin gelişimleri için hangi
ön bilgilere sahip oldukları ve hangi kavramları öğrenirken zorluklar
yaşadıkları konusunda ayrıntılı bilgiye sahip olmalıdır. Aynı zamanda
öğrencilerin beklenen hedeflere ulaşabilme yollarını bilmeleri ve öğretim
bilgisini her bir öğrencinin gelişimine yardımcı olmak için kullanabilmeleri
gerekmektedir (Simon, 2006). Yapılan araştırmalarda öğrenme yörüngesinin
matematik öğrenme-öğretme sürecinde etkili bir araç olarak kullanılabileceği
tespit edilmiş olduğundan (Sarama ve Clements, 2009) proje kapsamında
gerçekleştirilecek etkinlerin planlanmasında öğrenme yörüngesi modeli temel
alınmıştır.
Hedef Kitle
Etkinliğin
hedef kitlesini Türkiye’deki üniversitelerin eğitim fakültelerinde bulunan okul
öncesi öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği lisans programlarının dördüncü
sınıflarında öğrenim görmekte olan öğretmen adayları oluşturmaktadır.
Etkinliğin Yapılacağı Yer
Etkinlik ÇEVRİMİÇİ ortamda gerçekleştirilecektir.
Etkinlik Tarihi
25-30 Mart 2021