Etkinlik Hakkında

Etkinliğin Konusu

Resmi olarak ilan edilmemekle birlikte her yıl Pi Günü olarak kutlanan 14 Mart, 2019 yılında UNESCO’nun aldığı karar ile Dünya Matematik Günü olarak belirlenmiştir. İlk olarak 2020 yılının Mart ayında kutlanan bu günün 2020 yılına ait teması “Her Yer Matematik” olarak belirlenmiştir. Hayatımızın her alanında yer alan matematiğin evrenselliğinin ve öneminin çocuklara nasıl keşfettirileceği konusu oldukça büyük önem taşımaktadır. Bu konuda ailelerden sonra en büyük görev okul öncesi öğretmenlerine ve sınıf öğretmenlerine düşmektedir. Temel eğitim çatısı altında birleşen her iki eğitim kademesinde görev yapan öğretmenlerin çocukların matematiği sevmelerini, günlük hayatımızdaki yerini, önemini kavramalarını sağlamak çocukların ileride matematikten korkan değil matematiği seven ve anlayan bireyler olmalarında büyük önem taşıyacaktır. Bu amaçla proje kapsamında okul öncesi ve sınıf öğretmeni adaylarının, çocukların erken matematiksel becerilerini geliştirebilme konusunda bilgi ve deneyim sahibi olmaları oldukça önemli bir rol oynamaktadır. Proje kapsamında adayların edinecekleri deneyimler, öğretmenlik yaşantılarında, matematik eğitimi sürecinde öğretmen merkezli yaklaşımı ön planda tutmayan, matematiğin hayatımızdaki yerini oyun temelli etkinliklerle gösterebilen, kendisinde ve çocuklarda matematik kaygı ve korkularının oluşmasının önüne geçebilen, çocuklardaki matematiksel düşüncenin gelişimini dikkate alarak bilgiyi yapılandıran öğretmenler olarak hizmet vermelerinde katkı sağlayacaktır.

Etkinliğin Amaç ve Kapsamı

Bu etkinlikte, okul öncesi ve sınıf öğretmeni adaylarına, çocukların erken matematik becerilerini oyun temelli uygulamalar yoluyla destekleme konusunda bilgi ve deneyim kazandırmak amaçlanmaktadır.  Etkinlik kapsamında, matematik eğitimine dair oyun temelli etkinlikler çocuklarda matematiksel düşüncenin gelişim süreçleri dikkate alınarak gerçekleştirilecektir. Bu amaçla, araştırmanın kuramsal çerçevesi öğrenme yörüngeleri modeline dayandırılmıştır. Öğrenme yörüngeleri modelinde, öğretmenler öğrencilerin gelişimleri için hangi ön bilgilere sahip oldukları ve hangi kavramları öğrenirken zorluklar yaşadıkları konusunda ayrıntılı bilgiye sahip olmalıdır. Aynı zamanda öğrencilerin beklenen hedeflere ulaşabilme yollarını bilmeleri ve öğretim bilgisini her bir öğrencinin gelişimine yardımcı olmak için kullanabilmeleri gerekmektedir (Simon, 2006). Yapılan araştırmalarda öğrenme yörüngesinin matematik öğrenme-öğretme sürecinde etkili bir araç olarak kullanılabileceği tespit edilmiş olduğundan (Sarama ve Clements, 2009) proje kapsamında gerçekleştirilecek etkinlerin planlanmasında öğrenme yörüngesi modeli temel alınmıştır.

Hedef Kitle

Etkinliğin hedef kitlesini Türkiye’deki üniversitelerin eğitim fakültelerinde bulunan okul öncesi öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği lisans programlarının dördüncü sınıflarında öğrenim görmekte olan öğretmen adayları oluşturmaktadır.

Etkinliğin Yapılacağı Yer 

Etkinlik ÇEVRİMİÇİ ortamda gerçekleştirilecektir. 

Etkinlik Tarihi 

25-30 Mart 2021 


PROJE HAKKINDA

 Asil katılımcı listesinden katılım sağlayamayacağını bildiren adayların yerine belirlenen katılımcılar:  1. HİCRAN NURSE YILDIZ 2. CEREN KA...